Local Hero Award bagde
compass

Hogyan használd a Gyerünk, anyukám! 4 hetes kiegyensúlyozott étrend útmutatásait?

Ha még csak most ismerkedsz a Gyerünk Anyukám Mozaikétrenddel, ha még nem tudod, hogyan illeszd be a napi rutinodba a 4 hetes kiegyensúlyozott étrend elemeit, ha nem tudod, milyen alapanyagokat használj, ha szeretnéd érdemben összeegyeztetni az otthoni edzésterv ritmusával és követelményeivel, íme pár gyakorlati tanács, egy csokorba gyűjtve.

Tippek és trükkök a Gyerünk Anyukám! 4 hetes kiegyensúlyozott étrend (Mozaikétrend) alkalmazásához

  • A 4 hetes kiegyensúlyozott étrend elemit használhatod teljesen folyamatukban - az 1. hét hétfőjétől a 4. hét vasárnapjáig.
  • Természetesen a heteket fel is cserélheted, ha úgy van kedved.
  • Sőt, a főétkezéseket is felcserélheted egymással.
  • Sőt, a kisétkezéseket is. :)
  • Ha nem szereted a halat vagy nem jutsz hozzá - cseréld ki sovány húsra - csirkére, sertésszűzre, -combra. És vica versa.
  • A meleg ételekhez mindig találtok receptúrát a Gyerünk Anyukám! 4 hetes kiegyensúlyozott étrend elemi között.
  • Azoknál az ételeknél, amelyek fagyaszthatóak, készíts arányosan nagyobb adagot és egy adagonként fagyaszd le!
  • A bulgurt, a rizst, a barna rizst, a kuszkuszt ugyanazon mennyiségben felcserélheted az egyes ételekben - ha épp nincs otthon vagy nem szereted. Használhatsz helyettük kölest, hajdinát, quinoát is.
  • A sós túrókrémeket tetszés szerint fűszerezheted, nem kell a Gyerünk Anyukám! 4 hetes kiegyensúlyozott étrend receptúrájában megadott fűszerekhez ragaszkodnod.
  • A szezonon kívüli gyümölcsöket (pl. málna, eper) fagyasztott termékekként megvásárolhatod vagy helyettesítheted szezonális gyümölcsökkel, bár a változatosság jegyében szerintem nagyon jó megoldások a fagyasztott termékek.
  • A szendvicseknél bármilyen, részben vagy teljes egészében teljes kiőrlésű kenyeret, zsemlét, kiflifélét használhatsz.
  • Az étkezéseid időpontja a saját életviteled függvénye. Ha ötször étkezel egy nap, akkor kb. 2,5-3 óránként enni fogsz. Ez persze csúszhat ide-oda, épp az aznapi teendőktől, éhségedtől függően - próbáld meg egyenletesen elosztani a nap során. Bele fogsz jönni.
  • Használj mérleget, méricskélj, számolj kalóriákat és tápanyagokat - így tudod majd megtanulni, miből mennyit ehetsz!