Local Hero Award bagde
compass

4 hetes kiegyensúlyozott étrend - Hogyan illeszd be a tejeskávét az étrendbe?

Vigyázz, NE IDD MEG a napi kalóriakeretet! Sokan ott buknak el, hogy rengeteg kalóriát megisznak egy nap és azt valahogy nem számolják :)

Gyakorlati tudnivalók a tejeskávé és az étrend összehangolásáról

Az általatok is elérhető étrendbe szándékosan nem terveztem kávés italokat, hiszen nem tudhatom, hogy ki mikor, milyen kávét iszik.

Ha te azok közé tartozol, akik rendszeresen kávéznak, akkor az alábbi módon illesztheted az étrend elemeihez:

  • Ha lehet, ne ezzel kezdd, üres gyomorral a napot! A reggeli kávédat inkább kapcsold a reggelihez, azzal együtt, azt követően fogyaszd el.
  • Bármilyen kávét is iszol, ha lehet, kerüld a cukorral, mézzel való édesítést. Vagy idd üresen vagy energiát nem adó, szénhidrátot nem tartalmazó édesítőszerekkel, pl. eritrit, sztívia, ezek kombinált készítményei vagy a hagyományos tablettás, folyékony édesítőszerekkel.
  • Ha és amennyiben nem bírod ki cukor, méz nélkül (ki kellene :), akkor azok kalória és szénhidráttartalmát minden esetben be kell számolni a napi ill. az adott étkezésre előírt kalória- és szénhidrátmennyiségbe. (Mondjuk ha egypárszor beleszámolod, az akár segíthet is a “leszokásban”. :)
  • Ha üresen, tej nélkül iszod a kávét, akkor a fentieken kívül további teendőd nincs.

Ha tejeskávé-függő vagy, akkor az alábbiakra figyelj még:

  • Max. 1 dl, lehetőleg 1,5%-os tejjel fogyaszd a kávét.
  • Ha a 3 dl meleg italszerelmese vagy, akkor engedd hosszabban a kalóriamentes kávét, az ehhez használt víz adja az ital nagy részét, és ehhez is csak max. 1 dl tejet adj.
  • Ha a fentieket sikerült megvalósítani, akkor annál az étkezésnél, ahol a tejeskávét fogyasztod, 5 g szénhidrátot/50 kcal-t (1 dl tej, édesítéshez cukor/méz nincs) a tejeskávéra “áldozz”, az adott étkezésre ennyivel kevesebb jut.

Gyakorlati példák a tejeskávé és az étrend összehangolására

Ha pl. az 1500 kcal/160 g szénhidrát étrend a tiéd, akkor az alábbi, szendvics típusú reggelinél így változtass:

  • Eredeti reggeli, tejeskávé nélkül (370 kcal/30 g szénhidrát):
    • 50 g teljes kiőrlésű vagy rozskenyér vagy ~zsemle, kornspitz
    • natúr vajkrém - viszonylag vékonyan kenve
    • 4 vékony szelet karaj sonka (pl. (Herz Vital sült karaj szeletelt, 1 szelet=13g)
    • 100 g friss zöldség (paradicsom, uborka, paprika stb.)
  • Módosított reggeli, tejeskávéval (1 dl 1,5%.os tej + sz.e. édesítőszer):
    • 40 g teljes kiőrlésű vagy rozskenyér vagy ~zsemle, kornspitz
    • natúr vajkrém - viszonylag vékonyan kenve
    • 4 vékony szelet karaj sonka (pl. (Herz Vital sült karaj szeletelt, 1 szelet=13g)
    • 100 g friss zöldség (paradicsom, uborka, paprika stb.)

Összefoglalva:

  • A szénhidráttartalommal rendelkező alapanyagok közül 5 g szénhidrátnyi mennyiségben csökkentjük a kenyér mennyiségét.
  • Egyéb étkezéseknél ugyanígy szükséges eljárni.

 

Tovább az étrend leíró oldalára